söndag 30 november 2014

Kreativitet

Hejj
Jag har funderat och funderat mkt på identitet, ja vem är jag egentligen och hur framstår jag som Janita?
I skolan- studenten
Hemma- Mamma rollen, Fru rollen
Väninna rollen
Och i alla andra kontexter....
Vi är ju ändå samma personer fast beter oss olika med vad vi gör, och vilka vi är med.
Så jag kan bara tala om för mig själv att genom att kunnat få chansen att arbeta med identitet igen fast i ett annat sammanhang så känner jag mig mkt mer till ro satt om ni förstår vad jag försöker förklara och mena.
Att kunna arbeta med min kamera på ett sätt som inte jag själv kunnat lägga märke till innan, att fota direkt på det jag ser i hemmet eller i ett sammanhang. Det har varit så roligt för jag själv kunnat se mina olika roller lr på vilket humör jag är på.... Det har även skapat en annorlunda balans i mina foton som jag själv inte tidigare lagt märke till innan ( beroende på humöret lr vad de är jag fotar).....

Skall fortsätta med foto och se vad det kommer att ge mig längre fram , att använda sig av något som man inte alls är så van vid på ett sånt här sätt är verkligen  roligt.
Det är sant som man säger ett foto kan säga mer än 1000 ord!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar